Schrijven en onderwijs

Onderzoek (o.a. van Stichting Lezen) bevestigt keer op keer: creatief schrijven versterkt leesmotivatie en taalvaardigheid van leerlingen. Met onze trainingen en workshops aan leerlingen en leerkrachten/docenten in basis- en voortgezet onderwijs ervaar je hoe je met taalplezier en actieve werkvormen veel kunt bereiken.

Wie gingen je voor?
Wij werken voor onder meer Kunst Centraal, Farel Academy, basisschool De Beiaard, Script Utrecht, Vereniging Van Leraren in Levende Talen, Vereniging Docenten Spaans in Nederland.

Wat bieden we?
Een workshop zoals een workshop bedoeld is: zelf ervaren met een variatie in werkvormen, interactie en feedback. Ook een training van een of meerde dagdelen is mogelijk.

Voorbeelden
Nieuwsgierig? Bekijk deze berichten van onze workshops en trainingen voor het onderwijs.

{

Inhoudelijk erg leuk. Een workshop zoals een workshop moet zijn: meteen aan het werk gezet en dat ging anderhalf uur zo door.

deelnemer workshop Creatief schrijven in je taalvak

{

Ik wist niet dat ik dit kon!

leerling Farel College tijdens workshop Creatief schrijven

Rijke teksten en rijke taal

Rijke teksten en rijke taal

Rijke teksten, rijke taal. Er wordt veel over gesproken en geschreven, maar wat houdt het in. En hoe zet je het in je groep in? Voor CKC Drenthe gaven wij een training Rijke taal. De deelnemers gingen enthousiast naar huis met inzicht en direct toepasbare ideeën...

Lees meer
Gloeiende Zinnen Atelier

Gloeiende Zinnen Atelier

De Kinderboekenweek Bij mij thuis ging in Utrecht ‘s nachts door. Tijdens de Kindernacht van de Poëzie mochten kinderen logeren en slapen in bieb Neude. Speciaal voor deze avond bedachten we het Gloeiende Zinnen Atelier. De kinderen schreven gloeiende poëtische zinnen...

Lees meer
Er komt een boek!

Er komt een boek!

Taal is een prachtig vak, hét vak in het basisonderwijs om kinderen rijke taal mee te geven en vanuit creatief denken en taalplezier taalvaardigheid te vergroten. Bovendien kun je fantastische verbanden leggen met de zaakvakken en de meertaligheid van leerlingen...

Lees meer